Cauta rapid aici ↑

OPTIMIZARE SEO

In zilele noastre potentialul internetului este greu de masurat iar numarul utilizatorilor de servicii si produse online este in continua crestere. Daca ai o afacere online trebuie sa stii ca internetul este plin de posibili clienti care cauta serviciile si produsele pe care le oferi prin intermediul motoarelor de cautare. Cum ajung acestia la site-ul tau? Prin SEO, cea mai sigura si cea mai ieftina metoda de a face afacerile si clientii sa se intalneasca pe internet, intr-un mod avantajos pentru ambele parti: clientii vor gasi exact ceea ce cauta, iar companiile vor atrage exact clientii pe care si-i doresc.

Cum sa adunam potentialele cuvinte cheie ?

Primul pas in optimizarea seo (search engine optimization) pentru motoarele de cautare este alegerea cuvintelor si expresiilor cheie, dupa care dorim sa facem optimizarea seo(search engine optimization) a site-ului web. Acest pas este foarte important, pentru ca pagina noastra, degeaba ocupa un loc distinct in clasamentul motoarelor de cautare dupa anumite cuvinte cheie, daca dupa cuvintele in cauza, oamenii nu au tendinta de a le cauta. Pe de alta parte nici atunci nu suntem prea norocosi daca facem optimizarea seo (search engine optimization) dupa niste cuvinte cheie, dupa care multa lume cauta, dar asa de mare este concurenta, incat nimeni nu va gasi pagina noastra printre sute de mii de alte site-uri. Scopul nostru este, ca sa putem gasi 4-5 cuvinte, dupa care merita optimizata cautarea.

Prima data trebuie adunate aceste cuvinte in functie de tematica site-ului web si anume, 100 - 200 de cuvinte cheie potentiale, fara nicio regula speciala, astfel proprietarul site-ului va putea sa enumere cateva cuvinte cheie, pentru ca el isi desfasoara activitatea in domeniul despre care este vorba pe site. Aceste cuvinte merita introduse intr-un tabel excel. Daca am notat toate cuvintele, ce ne-au trecut prin minte, trebuie vizitate paginile web care apartin concurentilor si poate primim si de la ei cate o idee privind cuvintele cheie ideale. Pentru aceasta este necesar sa cautam dupa cuvintele notate pana acum, si sa vizitam primele pagini web gasite si din continutul lor sa dezvoltam arsenalul cuvintelor noastre.

Pe langa acestea si pe Internet exista mai multe unelte care ne ofera cuvinte cheie. Folosirea lor este foarte usoara, trebuie sa introducem una sau mai multe cuvinte cheie de la care sa porneasca programul si pe baza acestora ne ofera alte variante posibile. Dintre aceste cuvinte, trebuie sa le adaugam in lista pe cele pe care le simtim relevante, care se tin de tema abordata. In incheiere sa adaugam in lista si formele derivate ale cuvintelor adunate, precum si formele de plural ale acestora. Daca am ajuns pana aici, probabil avem deja o lista lunga.

Cuvintele cheie, cu cat sunt mai rar folosite, mai personalizate, cu atat sunt mai eficiente in optimizarea seo (search engine optimization) pentru motoarele de cautare. De exemplu o agentie imobiliara din Bucuresti, daca defineste cuvantul "imobile" ca si cuvant cheie, nu are sanse sa apara pe prima pagina a rezultatelor motorului de cautare, deoarece concurenta este mare, dar daca defineste ca si cuvant cheie expresia "imobile bucurestene", atunci poate sa obtina rezultate mai bune intr-un interval de timp mai scurt. Mai tarziu putem sa facem incercari si cu cuvinte mai dificile. (Mai ales ca in urma definirii expresiei "imobile bucurestene", poate aparea pagina noastra web printre rezultatele cautarii chiar si la o simpla cautare dupa cuvantul "imobile".

Cum sa alegem cuvintele cheie importante ?

Dupa ce am adunat mai multe cuvinte cheie, trebuie sa ne decidem asupra unui numar de 4-5 cuvinte, iar acestea sa fie acele cuvinte dupa care facem optimizarea seo (search engine optimization) a paginii. Alegerea cuvintelor cheie potrivite este foarte importanta, pentru ca degeaba alegem niste cuvinte cheie dupa care nimeni nu are obiceiul sa caute. Nici expresiile de cautare des folosite nu sunt bune pentru ca obtinem atat de multe rezultate incat scad sansele de iesire in evidenta a paginii noastre web. Concluzia este urmatoarea: cuvantul cheie ideal pentru optimizare seo trebuie sa fie unul popular, dar personalizat.

Pentru realizarea acestui lucru ar trebui sa stim cu ce frecventa se cauta site-uri web dupa cuvantul respectiv si cat de mare este concurenta. Putem gasi pe Internet numeroase programe gratuite sau contracost care ne furnizeaza informatii din propria lor baze de date despre gradul de popularitate al cuvintelor de cautare, dar nu putem avea incredere in corectitudinea acestor rezultate, pentru ca bazele de date pentru cuvintele romanesti ale acestor programe sunt cam slabute. Pentru evaluarea corecta a gradului de popularitate a unui cuvant cheie eu folosesc numai baza de date a firmei Google. Cu ajutorul serviciului Google AdWords obtinem rezultate mai precise.

In acest serviciu este esential ca putem populariza site-ul nostru web pe paginile google folosind cuvintele cheie definite de catre noi. (Pentru aceasta avem nevoie de cel putin o pagina web primitiva, care sa stea la dispozitia vizitatorilor.) Cu ajutorul serviciului adwords putem verifica de cate ori a aparut anuntul nostru la fiecare dintre cuvintele cheie. E bine sa derulam campania timp de cateva saptamani in functie de domeniul de specialitate. In acest moment inca nu se urmareste cresterea numarului de vizitatori, astfel incat pentru costuri minime putem defini cu precizie care sunt cuvintele cheie pentru optimizare seo (search engine optimization).

Indiferent ce solutie alegem, sa nu uitam sa completam tabelul nostru Excel cu gradul de popularitate al fiecarui cuvant cheie. Celalalt factor care ar trebui masurat este numarul optimizarilor pe un anumit cuvant cheie, ca sa stim cat de mare este concurenta publicitara, dupa care ne putem da seama, cat ar fi de usor/greu sa ajungem in topul clasamentelor. Aceasta problema este foarte usor de rezolvat. Facem o simpla cautare Google si ne uitam cate pagini relevante au fost gasite. Bineinteles ca din aceasta nu putem stabili cu precizie puterea de optimizare seo (search engine optimization) a paginilor din topul clasamentului, dar daca multe pagini se ocupa cu aceasta tematica, atunci in mod sigur vor fi intre ele si pagini bine optimizate seo (search engine optimization). Sa introducem in tabelul nostru Excel si aceste valori, dupa care aranjam lista in ordine descendenta dupa gradul de popularitate si anume, cele mai populare cuvinte sa fie in fata. Decizia noastra privind alegerea cuvintelor cheie potrivite trebuie sa fie subiectiva. Daca avem incredere in puterea paginii noastre trebuie sa alegem primele 4-5 cuvinte care sunt cele mai populare in randul vizitatorilor chiar si daca pentru aceste cuvinte este cea mai mare concurenta publicitara. In caz contrar sa alegem un arsenal optim de cuvinte cheie. La sfarsitul operatiei trebuie sa stabilim cele mai importante cuvinte cheie cu care vrem sa ne ocupam in continuare.

In cursul formarii structurii interioare a site-ului avem nevoie de niste cunostinte de baza despre limbajul HTML. Nu trebuie sa fim profesionisti, dar trebuie sa cunoastem elementele de baza.

Principiul de baza este ca putem sa obtinem rezultate bune dupa cuvintele cheie selectate numai daca pe pagina noastra web exista intr-adevar continut (accesibil si pentru motoarele de cautare) pe tematica respectiva, care este optimizat dupa cuvantul respectiv. Potrivit acestui principiu, pentru fiecare pagina de pe site-ul web trebuie sa alegem un cuvant cheie dupa care vom face optimizarea pentru motoarele de cautare. Trebuie sa tinem cont de urmatoarele principii.

Transparenta paginii

Ce inseamna acest lucru? Motoarele de cautare pot descarca imaginile, animatiile flash, dar nu pot sa le "citeasca" pe acestea, iar scopul nostru este ca motoarele de cautare sa vada continutul paginii. De exemplu, motoarele de cautare nu vad textul scris pe o imagine, deci, daca pe o pagina din site-ul web denumirile optiunilor meniului sunt stocate in forma de imagine, motoarele de cautare vad imaginea, dar textul de pe imagine nu se poate interpreta. Independent de acest lucru, pagina poate fi bine organizata, pentru ca linkurile se gasesc in sursa codurilor HTML, dar daca se poate, sa evitam folosirea meniurilor care folosesc imaginile ca si linkuri. Folosirea elementului flash are un efect si mai daunator "vizibilitatii" site-ului web pentru ca motoarele de cautare nu au cum sa citeasca continutul flash-ului, iar din aceasta cauza nu pot sa verifice linkurile existente in interiorul acestora. Se intampla de multe ori, ca un site web sa fie alcatuit dintr-o singura animatie flash, de unde se acceseaza orice continut, iar din aceasta cauza motorul de cautare Google nu poate sa acceseze decat pagina principala.

De ce este important ca pagina web sa fie "transparenta" ? Pentru ca degeaba optimizam seo paginile site-ului web, daca motorul de cautare Google nu le vede. In acest caz nu avem sanse nici sa figuram pe lista rezultatelor de cautare.

Continutul paginii din site-ul web

Continutul este foarte important, chiar cel mai important, deoarece continutul este cel care este citit de catre motorul de cautare. Cu cat este continutul mai bogat, mai valoros, cu atat este mai bine apreciat de catre motorul de cautare si cu atat este mai in fata in clasamente. La compunerea continutului paginii sa incercam sa vorbim cat mai detaliat despre tematica site-ului web, nu numai in doua propozitii scurte. O pagina trebuie sa fie consumata cu placere de catre vizitatori. Pentru motorul de cautare Google este foarte importanta servirea oamenilor, de aceea incearca sa scoata in evidenta site-urile web cele mai relevante. Daca pagina noastra va fi buna si valoroasa pentru oameni, atunci mai mult ca sigur ca va corespunde si cerintelor Google.

La compunerea continutului sa folosim cat mai des cuvintele cheie, dar aceasta nu inseamna ca din 10 cuvinte, 9 sa fie cuvinte cheie, ci textul trebuie sa ramana in continuare alcatuit in primul rand pentru consumul uman, pentru ca site-ul web este in primul rand pentru oameni si numai in al doilea rand pentru motoarele de cautare.

HTML 5 SI OPTIMIZAREA SEO

FOLOSIREA TAG-URILOR DE TITLU SI SUBTITLU

Tag-urile de titlu si subtitlu sunt <h1></h1> pana la <h6></h6>. Titlurile si subtitlurile paginii trebuie introduse intre aceste elemente. H1 este cel mai important, H2 este al doilea cel mai important, si asa mai departe. Titlul paginii de exemplu merita introdus intre doua elemente care contin termenul H1 si subtitlul intre doua elemente ce contin termenul H2. Nu trebuie sa le folosim pe fiecare dintre cele sase tag-uri pe aceeasi pagina, dar folosirea primelor doua este recomandata in orice caz.

Sa vedem un exemplu:

Firma noastra se ocupa de dezinsectie pe teritoriul capitalei, de aceea in cursul stabilirii cuvintelor cheie am ales pentru optimizare seo expresia "dezinsectie la Bucuresti", dupa ce am creat continutul corespunzator. Pe pagina putem folosi expresia: <h1>Dezinsectie la Bucuresti</h1> Subtitlul paginii folosind tag-ul head, poate fi urmatorul: <h2>Dezinsectie - cu discretie si viteza maxima pe teritoriul Bucurestiului</h2>

Folosirea tag-urilor meta description si Title

Title

Title este acel text care apare in browser in partea de antet. In codul sursa HTML. Il gasim intre elementele <title></title>. Acest element este foarte important din punctul de vedere al optimizarii seo pentru motoarele de cautare, iar aici trebuie sa introducem un text ce va contine cuvinte cheie, dar sa avem grija ca totusi sa fie o propozitie care are sens si sa exprime continutul pagini respective. Continuand exemplul de mai sus, acesta ar putea fi urmatorul: <title> Dezinsectie la Bucuresti si in imprejurari calitate garantata </title>

Meta description

Aici trebuie sa scriem un continut de 1-2 fraze. Este important ca acest continut sa fie relevant si pe fiecare pagina sa scriem un alt continut, relevant pentru pagina specificata.

<meta name="description" content="" />

De exemplu: <meta name="description" content="Firma noastra executa dezinsectie pe tot teritoriul orasului Bucuresti, cu o garantie de 3 luni si cu testarea gratuita a terenului." />

Este important sa retineti ca realizarea paginii este necesara, dar nu este suficienta pentru obtinerea rezultatelor bune in clasamentele motoarelor de cautare, dar optimizarea seo nu poate fi neglijata. La fiecare modificare a paginii web trebuie sa tinem cont de faptul ca prin continut ne adresam oamenilor si nu robotilor de cautare. Inainte de a face modificari pe site-ul nostru merita vizitate site-urile care sunt pe primul loc in clasamente, aceste site-uri fiind capabile sa ne ofere numeroase idei.

HTML 5

Standardul HTML 5 a aparut de cativa ani si este foarte util pentru noi daca vrem sa facem ca o pagina web sa aibe o valoare semantica exacta. Acest standard foloseste o serie de tag-uri ce spun exact ce este cu acel continut si la ce foloseste el in pagina web. In acest mod putem merge mai departe si pe langa tag-urile de titlu, subtitlu ce sunt deasupra unui paragraf si cel de antet putem folosi si tag-urile cu care acest standard vine in intampinarea noastra.

In momentul in care ne-am hotarat sa optimizam exact site-ul nostru si sa ii prezentam motorului Google informatie exacta, atunci trebuie sa stim ca site-ul nostru trebuie facut dupa standardul HTML 5. Tag-uri precum main, header, nav, a, section, article, figure, figcaption si footer reprezinta doar cateva tag-uri importante si ar trebui sa se regaseasca in fiecare pagina web si acestea spun exact la ce foloseste informatia din interiorul acestuia motorului Google.

Acest standard nu este accesibil in totalitate si de catre dispozitivele mobile, unele il suporta, alte nu si acest lucru este un impediment in a face ca pagina noastra sa poata fi afisata corect pe toate aceste dispozitive. Motivul pentru care unele dispozitive nu il suporta sunt legate de costurile financiare ale fiecaruia dintre noi in momentul in care ne cumparam o tableta ori un smartphone care suporta sau nu acest standard.

Page Rank

PageRank-ul este un numar care ne arata cat de importanta este o pagina dupa parerea Google (dupa votul tuturor celorlalte site-uri web) si este un factor important in formarea listei rezultatelor motoarelor de cautare. Daca nu va intereseaza amanuntele tehnice, nu aveti de ce sa cititi aliniatul urmator si puteti trece linistit peste el.

Paginile web de pe Internet contin foarte multe linkuri. O parte dintre acestea sunt linkuri interne, iar celelalte sunt linkuri externe, adica au ca si destinatie o alta pagina web sau cum se spune mai simplu arata catre o alta pagina web din alt site. Daca am incerca sa reprezentam multimea acestor linkuri prin desenarea unui grafic, obtinem un sistem dirijat. Punctele graficului reprezinta paginile web, iar legaturile dintre ele sunt linkurile. Liniile graficului se caracterizeaza prin puterea punctului de pornire si dupa numarul de referinte, care pornesc din acest punct. Motorul de cautare Google a introdus PageRank-ul pentru masurarea puterii paginii web prin urmarirea linkurilor sursa si destinatie a paginii respective. Un punct din grafic (adica o pagina web) cu atat este mai valoros, cu cat este mai mare numarul linkurilor destinatie (adica linkurile care arata catre pagina noastra de pe alte pagini) si cu cat numarul linkurilor sursa este mai mic. Aceasta idee a fost creata de catre Larry Page si Sergey Brin (fondatorii Google) in anul 1998, cand erau inca studenti la Universitatea Stanford.

Deci cu cat linkurile de destinatie sunt mai multe, si cu cat paginile lor sursa sunt mai valoroase, cu atat este mai valoros site-ul nostru, adica PageRank-ul lui arata valoare mai mare. Valoarea PageRank a paginii noastre depinde nu numai de cantitatea relatiilor linkurilor, ci si de calitatea lor. In practica, asta inseamna ca daca catre o anumita pagina arata mai multe linkuri de pe alte pagini similare, atunci aceasta pagina probabil contine informatii importante, si este populara in randul proprietarilor paginilor web. Cu introducerea PageRank-ului Google a realizat, ca acest lucru sa fie masurabil, obtinand o lista de rezultate mai eficienta, tocmai de aceea a ajuns cel mai popular motor de cautare. Daca mergem mai departe, atunci observam ca Google cu aceasta solutie stabileste importanta paginilor prin voturile webmasterilor, adica dupa decizii umane, fiindca aceste linkuri sunt expuse pe pagini cu acordul proprietarilor. Deci pe scurt s-a reusit sa se masoare deciziile webmasterilor. Linkurile, care arata inspre pagina noastra sunt numite backlinkuri.

Nu cunoastem cu precizie valoarea PageRank a paginii web. Exista insa o valoare exportata a acesteia, care este un numar intre 0 si 10, care se creaza din valoarea originala printr-un logaritm. La aceasta valoare exportata se poate ajunge prin Google Toolbar mijlocul de calcul PageRank a SeoWebTools-ului sau cu ajutorul altor unelte de pe Internet.

Ca sa putem vedea valoarea PageRank a paginii noastre web trebuie sa instalam Google Toolbar. Trebuie instalat separat pentru Internet Explorer si separat pentru Mozilla Firefox. Dupa instalare trebuie facute niste setari la Toolbar ca sa arate valoarea PageRank a paginilor web. De aici incolo, cand vizitam o pagina, pe Toolbar putem vedea PageRank-ul paginii respective.

Bineinteles cu cat este mai mare valoarea PageRank a paginii noastre, cu atat avem o sansa mai mare ca sa obtinem locuri distincte in clasamentele motoarelor de cautare. Este important sa mentionam, ca PageRank-ul este un factor important la formarea clasamentului, dar nu este singurul! Clasamentul nostru depinde in mare masura de continutul paginii noastre si de calitatea backlinkurilor. O valoare PageRank mare nu garanteaza un clasament bun.

Bineinteles ca toata lumea doreste ca site-ul lui sa fie cat mai puternic, iar valoarea PageRank-ului sa fie cat mai mare. Pentru aceasta trebuie sa rezolvam cumva sa avem cat mai multe backlinkuri si acestea sa fie cat mai valoroase (cu PageRank mare), de pe site-uri web relevante, iar pagina noastra sa contina cat mai putine linkuri, iar linkurile pe care le avem sa fie "bune" (sa nu fie penalizate).

PageRank-ul in baza de date Google se schimba permanent iar in ultima vreme Google nu mai face publica valoarea PageRank-ul unui site ori a unei pagini web si in prezent intalnim valori PageRank de acum mult timp. Exportul PageRank nu schimba clasamentul, deoarece acesta se bazeaza pe o baza de date mereu variabila. PageRank-ul vazut in Toolbar, este numai un semnal pe baza caruia putem trage concluzii despre puterea paginii noastre, adica poate fi recunoasterea rezultatului muncii insistente.

Scopul este extraordinar de simplu. Vrem sa obtinem cat mai multe backlinkuri de la paginile din site-urile web din intreaga lume si mai ales de la pagini cu tematica asemanatoare, relevante. Google se bazeaza pe relevanta.

In realitate aceasta este o problema mult mai complexa si nu se poate rezolva intr-o zi-doua, mai mult este un proces continuu care necesita munca permanenta. Bineinteles ca aceasta nu inseamna ca zilnic trebuie sa ne ocupam de aceasta ore in sir, dar saptamanal, sau bilunar merita sa ne ocupam putin de acest aspect.

Inainte de a prezenta metodele de constructie pentru linkuri, trebuie sa avem in vedere un singur lucru. Daca pagina noastra contine informatii utile atunci oamenii se refera la noi cu placere, deci si constructia linkurilor va fi mai usoara, dar si fara munca vom putea dobandi referiri pentru ca vor fi cu siguranta oameni care vor aduce in vorba pagina noastra pe diferite forumuri, bloguri si chiar si pe pagina lor web. In consecinta se poate spune ca e bine sa incepem popularizarea paginii noastre web daca nu avem ce ascunde, daca pagina noastra este ordonata sau contine informatii adecvate si utile. In caz contrar putem pierde parteneri cu care intr-un alt moment am fi putut colabora cu succes.

In cursul constructiei linkurilor este recomandata folosirea cuvintelor cheie importante fata de backlinkuri, adica partenerii nostri ar trebui sa foloseasca cuvintele cheie care sunt cele mai importante pentru noi. Daca avem 5-6 cuvinte cheie importante, atunci un singur backlink nu poate sa le foloseasca pe fiecare separate prin virgula. In acest caz, acestea trebuie folosite prin rotatie sau sa se construiasca backlinkuri folosind cel mai important cuvant cheie. Nu in fiecare caz merita sa cerem backlinkuri spre pagina noastra principala. Daca pentru o pagina secundara am facut optimizarea seo dupa un anumit cuvant cheie, atunci se recomanda ca backlinkul care foloseste cuvantul respectiv sa aiba ca si destinatie aceasta pagina secundara in locul paginii principale. In continuare trecem in revista acele metode si posibilitati cu care putem mari numarul backlinkurilor si cu aceasta impreuna, valoarea PageRank.

Director Web, Cataloage

Acestea sunt pagini web care aduna si sistematizeaza alte pagini web care se leaga de o anumita tematica. Aceste colectii de linkuri sunt valoroase pentru ca in general sunt puternice (valoarea lor PR este mare) si de obicei nu pretind backlinkuri din partea noastra. Pe linga aceasta cu ajutorul acestor colectii de linkuri putem sa prezentam site-ul nostru web unor vizitatori noi, printr-un singur click. Majoritatea colectiilor de linkuri sunt gratuite, dar exista si colectii de linkuri care pretind plata unei cotizatii anuale.

Schimburi de linkuri

Schimbul de linkuri, dupa cum arata si denumirea, este un schimb de linkuri intre proprietarii paginilor web care se inteleg intre ei, ca se vor face referire reciproc, unul la altul. In cazul paginilor romanesti aceasta legatura se realizeaza intre proprietarii paginilor web prin e-mail, dar in cazul paginilor web mai mari, de obicei straine, de multe ori putem intalni sisteme automatizate, unde putem sa schimbam linkuri completand un chestionar, dupa care in cateva minute deja am si realizat scopul.

Daca dorim sa facem multe schimburi de linkuri, atunci merita sa infiintam pe site-ul nostru web o pagina, sau chiar mai multe in special pentru acest scop. Bineinteles si aceste pagini trebuie sa aiba valoare PageRank buna pentru ca tot asa, ca si noi si partenerii nostri au ca scop sa obtina backlinkuri de pe pagini valoroase. La selectarea partenerilor sa avem in vedere sa schimbam linkuri in primul rand cu pagini relevante. Sigur, ca nu putem evita schimbul de linkuri cu pagini de alta tematica pentru ca numarul paginilor relevante romanesti este limitat. Motorul de cautare Google in ultimul timp incearca sa elimine includerea linkurilor schimbate in calcularea PageRank-ului, pentru ca acestea reprezinta un mod artificial de popularitate. Dupa experienta mea, aceste linkuri totusi conteaza si daca au valoare mai mica, fata de linkurile care reprezinta o popularitate naturala.

Alte metode pentru a procura backlinkuri

Firmele au obiceiul de a expune pe site-ul lor web lista clientilor multumiti de serviciile lor. Daca si noi suntem amintiti pe o asemenea lista, atunci putem sa le rugam sa expuna pe site-ul lor web un link care arata spre pagina noastra. Daca publicam un articol sau daca scriem un mesaj intr-un forum sau blog, atunci putem sa expunem si backlinkuri in aceste locuri, dar sa avem grija sa si scriem ceva interesant, nu numai sa expunem linkul, pentru ca acest comportament nu este privit cu ochi buni de catre proprietarii blogurilor sau moderatorii forumurilor.

Sunt site-uri web cu care nu putem schimba linkuri (acestea sunt niste site-uri puternice de obicei), dar putem sa expunem backlinkuri pe aceste site-uri web contracost in forma unor anunturi (in anumite cazuri merita platite aceste anunturi). In campania de popularizare a paginii noastre web trebuie sa incepem cu inscrierea paginii in cat mai multe colectii de linkuri, (efectul acestuia se vede numai dupa prima actualizare a PageRank-ului) pe baza carora pagina noastra devine mai valoroasa si putem face schimburi de linkuri mai usor, pentru ca partenerii nostri prefera colaborarea cu pagini valoroase.

Pentru multa lume este inca necunoscut acest fenomen care este numit pe engleza "over optimization penality", pe romaneste putem sa-l numim supra-optimizare seo. Proprietarii paginilor web, daca vor sa procure noi vizitatori prin intermediul motoarelor de cautare, incearca sa-si optimizeze pagina web. Fie constient, fie din neatentie (sau din cauza lipsei cunostintelor seo) se intampla ca cineva sa fie penalizat de catre Google, pentru ca robotul de cautare a observat ca aceasta persoana a incercat sa triseze.

Cel mai important pentru Google este ca cititorii lui sa primeasca o lista de rezultate de calitate si nu are interesul, ca paginile optimizate seo sa avanseze in clasamente. In cursul optimizarii seo al paginii incercam in mod artificial sa dam impresia unui site web important si acest lucru nu este pe placul motorului de cautare Google.

Cand exista dubiul penalizarii ?

Dubiul penalizarii exista daca un site web puternic optimizat se gaseste la pozitiile 300-400 sau si mai jos in clasamente si paginile web care se gasesc in fata lui sunt mult mai slabute, sau nu sunt destul de relevante. Atunci sa trecem in revista elementele cele mai des intalnite, pentru care putem fi penalizati:

Cuvinte cheie supraaglomerate (Keywords stuffing)

Atunci vorbim despre aceasta, daca pe pagina si in tag-uri meta, folosim cuvintele cheie prea des, frecventa cuvintelor cheie este prea mare.

Texte mascate si greu descifrabile

Este vorba despre texte care exista pe pagina, dar nu sunt vizibiel pentru cititori. In acest mod aratam altceva cititorilor si altceva motoarelor de cautare. Putem fi penalizati deja si pentru folosirea literelor prea marunte sau care au culoare foarte asemanatoare culorii fundalului.

Portitele (Doorway pages)

Portitele sunt niste pagini pe un site web, care au fost infiintate direct pentru motoarele de cautare, acestea nici nu sunt vizibile pentru vizitatori si se pot accesa numai prin linkuri ascunse.

Linkuri platite

Motorului de cautare Google nu-i place daca incercam sa marim valoarea paginii noastre in mod artificial, de aceea incearca sa detecteze si sa puncteze cu o valoare mai mica linkurile platite. Acest lucru este greu de realizat. Motorul de cautare Google incearca sa rezolve problema tinand evidenta paginilor care sunt specializate pe vanzarea backlinkurilor. Este interesant ca exista niste colectii de linkuri, unde numai contracost putem procura backlinkuri si totusi si acestea sunt valoroase.

Redirectionari

Folosirea unei tehnici care redirectioneaza vizitatorul pe o pagina dedicata acestui scop, fara sa fie redirectionat si robotul de cautare. In majoritatea cazurilor in care se foloseste aceasta tehnica, pagina de pornire de unde se face redirectionarea, este o pagina frumoasa cu continut bogat, care nu e dedicata cititorului, ci numai robotului de cautare, astfel cititorul fiind redirectionat pe alta pagina. Aceasta este infractiunea cea mai grava care se poate face la adresa unui robot de cautare. Recomandarea mea este sa evitam orice situatie care are ca urmare orice fel de penalizare. Sunt multe persoane care cauta limita pana unde pot merge fara penalizare, dar eu zic sa nu ne jucam cu focul, deoarece pe termen lung, numai munca cinstita ne poate aduce succesul. Poate ca va dura luni intregi, dar macar putem sa dormim linistiti.

Ce putem face, daca deja suntem penalizati ?

Prima data trebuie sa cautam cauza penalizarii, dupa care trebuie sa o eliminam. Dupa aceasta, trebuie solicitata reindexarea paginii noastre la motorul de cautare. Din pacate de multe ori am auzit despre cazuri similare, cand o firma si-a schimbat pagina web si webmasterii i-au promis ca vor optimiza seo noua pagina in asa fel incat vizitatorii nu vor observa nimic din aceasta, iar motorul de cautare Google a redescoperit pagina optimizata seo. Dupa aceea poate ca a functionat treaba o bucata de vreme, dar dupa aceea pagina a disparut din clasament, deoarece algoritmul motorului de cautare Google este in continua finisare si actualizare, iar o versiune noua poate deja sa depisteze trisarile invizibile pentru vechea versiune. NU merita folosite aceste metode pentru ca nu se stie ce masuri vor fi luate de catre motorul de cautare Google, cand depisteaza trisarea si atunci ne poate penaliza, dupa care va fi greu sa ajungem iarasi in topul clasamentelor.

Acum ca a-ti invatat ce inseamna sa optimizati o pagina, va invit sa cititi si cum se ajunge in PRIMA PAGINA GOOGLE